Rejestracja pojazdów
KARTA USŁUGI
*********************************************************
Informujemy, że na podstawie ustawy z 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw został wydłużony do 180 dni termin na rejestrację pojazdu używanego sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz na zawiadomienie starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu.
Wydłużone do 180 dni terminy będą obowiązywały do 31 grudnia 2020 r.
Nowe rozwiązanie ma zastosowanie także w przypadku pojazdu sprowadzonego z UE oraz nabytego lub zbytego nie później niż 30 dni przed dniem wejścia w życie specustawy z 31 marca 2020 r.
*********************************************************
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz.2096).
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz.1990).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 1000).
- Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U.2018.0.473).
- Ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz.1610).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2355).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1088).
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2019 r., poz.1288).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu oraz jej opisu (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 451).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników (Dz. U. z 2016 r. poz. 689).
- Ustawa z dnia 16 maja 2019 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz.1170).
- Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz.2174)
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397).
WYMAGANE DOKUMENTY (należy przedstawić oryginały dokumentów do wglądu):
Dla wszystkich przypadków:
- dowód własności pojazdu (m.in. umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, faktura VAT lub rachunek, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, prawomocne orzeczenie sądu stwierdzające nabycie spadku, faktura poświadczająca nabycie pojazdu przez komis) + kserokopie,
W przypadku, gdy osoba zakupiła pojazd i nie przerejestrowała go na siebie - zobowiązana jest przekazać oryginał dokumentu pierwotnego zakupu nowemu właścicielowi.
Rejestracji dokonuje właściciel lub osoba upoważniona.
W wymienionych poniżej przypadkach wnioskodawca załącza dodatkowo następujące dokumenty:
- ważna polisa OC + kserokopia.
- ważna polisa OC + kserokopia.
- dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli pojazd był zarejestrowany lub inny dokument wydany przez organ właściwy do rejestracji pojazdów za granicą stwierdzający rejestrację pojazdu za granicą,
- jeżeli pojazd sprowadzony został z zagranicznymi tablicami rejestracyjnymi, należy tablice przynieść; jeżeli pojazd został sprowadzony bez tablic (np. na lawecie), należy w momencie dokonywania rejestracji załączyć odpowiednie oświadczenie od osoby sprowadzającej pojazd,
- zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu,
- faktura oraz akcyza,
- świadectwo zgodności UE oraz oświadczenie z danymi pojazdu,
i) Rejestracja motorowerów:
OPŁATY REJESTRACJA
Wpłaty na konto Starostwa Powiatowego w Piasecznie
62 1020 1169 0000 8002 0107 8963
Rejestracja pojazdów:
- samochód krajowy - 180,50 zł
- samochód sprowadzony z zagranicy - 256,00 zł
- samochód na numerach WPI - 81,00 zł
- samochód zabytkowy - 200,50 zł
- samochód krajowy indywidualne tablice - 1100,50 zł
- samochód sprowadzony z zagranicy indywidualne tablice - 1176,00 zł
- motocykl krajowy - 121,50 zł
- motocykl sprowadzony z zagranicy - 197,00 zł
- motocykl na numerach WPI - 81,00 zł
- motocykl zabytkowy - 131,50 zł
- motocykl krajowy indywidualne tablice - 581,50 zł
- motocykl sprowadzony z zagranicy indywidualne tablice - 657,00 zł
- przyczepa/naczepa - 121,50 zł
- przyczepa/naczepa na numerach WPI - 81,00 zł
- ciągnik rolniczy - 121,50 zł
- ciągnik rolniczy na numerach WPI - 81,00 zł
- motorower krajowy - 111,50 zł.
- motorower sprowadzony z zagranicy - 111,50 zł
- motorower na numerach WPI - 81,00 zł
- motorower zabytkowy - 111,50 zł
Rejestracja tymczasowa pojazdów:
- samochód - 62,00 zł
- motocykl - 37,75 zł
- przyczepa/naczepa - 40,75 zł
- ciągnik rolniczy - 37,75 zł
- motorower - 37,75 zł
Rejestracja na wywóz z kraju:
- samochód - 112,00 zł
- motocykl - 65,75 zł
- przyczepa/naczepa - 65,75 zł
- ciągnik rolniczy - 65,75 zł
- motorower - 55,75 zł
Wymiana/wtórnik dowodu rejestracyjnego:
- bez pozwolenia czasowego - 54,50 zł
- z pozwoleniem czasowym - 73,50 zł
Wymiana/wtórnik karty pojazdu - 75,50 zł
Wymiana/wtórnik tablic rejestracyjnych:
- samochód (dwie tablice) - 93,00 zł
- samochód (jedna tablica) - 53,00 zł
- samochód zabytkowy (dwie tablice) - 113,00 zł
- samochód zabytkowy (jedna tablica) - 63,00 zł
- przyczepa/naczepa - 53,00 zł
- ciągnik rolniczy - 53,00 zł
- motocykl - 53,00 zł
- motocykl zabytkowy - 63,00 zł
- motorower - 43,00 zł
Wymiana/wtórnik nalepki kontrolnej - 19,00 zł
Wymiana/wtórnik pozwolenia czasowego - 19,00 zł
Wymiana/wtórnik znaków legalizacyjnych - 13,00 zł
Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
(dotyczy: samochodów ciężarowych i przyczep o DMC od 3,5 tony, naczep,
ciągników samochodowych, pojazdów specjalnych oraz autobusów):
- na okres 2 miesięcy - 80,00 zł
opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania z ruchu
- od 3 do 12 miesięcy - 4,00 zł
- od 13 do 24 miesięcy - 2,00 zł
- od 25 do 48 miesięcy - 0,25 zł
OPŁATY SKARBOWE
Wpłaty na konto Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226
Decyzja o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu - 10,00 zł
Decyzja na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej - 10,00 zł
Decyzja o wyrejestrowaniu pojazdu - 10,00 zł
Pełnomocnictwo - 17,00 zł
Zaświadczenie - 17,00 zł
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów:
tel. 22 736 48 60 (62, 64, 67, 81)
Rezerwacja wizyt w celu załatwienia spraw w Wydziale >>>
Rezerwacja wizyt w celu załatwienia spraw w delegaturze Wydziału w Górze Kalwarii >>>
Rezerwacja wizyt w celu załatwienia spraw w delegaturze Wydziału w Lesznowoli >>>
Rezerwacja wizyt w celu załatwienia spraw w delegaturze Wydziału w Konstancinie-Jeziornie >>>
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek: 8.00 - 16.50
wtorek, środa, czwartek: 8.00 - 15.50
piątek: 8.00 - 14.50
Termin załatwienia: