☰ Menu Prawe Menu ☰
Powiat Piaseczyński
Grafika zawierająca herb Powiat Piaseczyński

Piątek 25.09.2020

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Wtórnik tablic rejestracyjnych, dodatkowa tablica rejestracyjna na bagażnik rowerowy


KARTA USŁUGI
 
WTÓRNIK TABLIC REJESTRACYJNYCH, DODATKOWA TABLICA REJESTRACYJNA NA BAGAŻNIK ROWEROWY
 
PODSTAWA PRAWNA:

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz.2096).
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz.1990).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 1000).
- Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
  (Dz.U.2018.0.473).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych  (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2355).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach  (Dz. U. z 2016 r., poz. 1088).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2015 r., poz. 681).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397).

 
WYMAGANE DOKUMENTY:
Dla wszystkich przypadków:
- wniosek właściciela pojazdu (ikonka pdf druk do pobrania),

- jeżeli wniosek składa osoba upoważniona: upoważnienie (ikonka pdf druk do pobrania) lub pełnomocnictwo notarialne,
- dowód osobisty (do wglądu),

a w wymienionych poniżej przypadkach wnioskodawca załącza dodatkowo następujące dokumenty:
1. Wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych z powodu ich kradzieży:
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych.
2. Wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych z powodu ich zagubienia lub zniszczenia, z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego:
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające zagubienie bądź zniszczenie tablic (tablicy) rejestracyjnych.

UwagaIstnieje możliwość wyrobienia dodatkowej tablicy rejestracyjnej na bagażnik rowerowy. W tym celu należy złożyć wniosek wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty (53 zł). Wniosek składa się w pok. nr 21.
 
OPŁATA:
Opłata administracyjna za wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych - bez zmiany numeru rejestracyjnego:
- samochód - 2 szt. - 93 zł, 1 szt. - 53 zł
- motocykl, przyczepa, ciągnik rolniczy - 53 zł
- motorower - 43 zł


Opłata administracyjna za wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty:
- samochód - 185,50 zł
-
motocykl, przyczepa, ciągnik rolniczy -126,50 zł
- motorower - 116,50 zł
- motocykl kat L5 - 166,50 zł
- motocykl kat L2 - 146,50 zł
 
Opłata administracyjna za wydanie :
- wtórnika dowodu rejestracyjnego - 54 zł + 0,50 zł opł. ewidencyjna
- pozwolenia czasowego - 13,50 zł lub 18,50 zł + 0,50 zł opł. ewidencyjna
- komplet znaków legalizacyjnych - 12,50 zł.
 
Opłaty wnosi się w kasie Starostwa (także kartą płatniczą lub kredytową) lub na konto:
Bank PKO BP
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
62 1020 1169 0000 8002 0107 8963
 
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU DOKUMENTÓW:
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Czajewicza 2/4
Kancelaria
II piętro, pokój 21
tel. 22 736 48 60 (62, 64, 67, 81)

 
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek: 8.00 - 16.50
wtorek, środa, czwartek: 8.00 - 15.50
piątek: 8.00 - 14.50
 
TERMIN ZAŁATWIENIA:
Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity, Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami).
 
JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA:
Wydział Komunikacji i Transportu
 
SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych ma formę decyzji administracyjnej. Odbiór wtórnika tablic(y) rejestracyjnych następuje osobiście lub przez pełnomocnika. W sprawach, w których wnioskodawcą jest podmiot gospodarczy - osoba upoważniona w KRS lub właściciel wykazany w wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
 
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
 
UWAGI:
- W sprawach, w których wnioskodawcą jest podmiot gospodarczy należy przedłożyć odpis z Krajowego Rejestru Sądowego bądź zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
- W przypadku wydania wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej należy tablicę, która nie uległa zniszczeniu lub zagubieniu przedłożyć w urzędzie w celu legalizacji.
- Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej (wtórnika) organ rejestrujący wydaje pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne (po oddaniu do depozytu dotychczasowej tablicy i dowodu rejestracyjnego).
Wytworzył:
Magdalena Wiśniewska
Udostępnił:
Marcin Ciechomski
(2007-02-16 13:59:17)
Ostatnio zmodyfikował:
Marcin Ciechomski
(2020-08-31 08:44:37)
 
 
liczba odwiedzin: 12933184

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X