Pytania do SIWZ - Bezpośrednia stała ochrona fizyczna bazy sprzętowo - materiałowej i pomieszczeń biurowych w Wilczej Górze w okresie 01.11.2012r. - 31.12.2013r
Zarząd Dróg Powiatowych w Piasecznie
ul. Kościuszki 9
05-500 Piaseczno
fax. 756-24-80
tel. 756-24-82
Piaseczno 18.10.2012r.
DOTYCZY: Bezpośrednia stała ochrona fizyczna bazy sprzętowo – materiałowej i pomieszczeń biurowych w Wilczej Górze w okresie 2012 i 2013 roku
Sprawa numer: KDM.2264.26.2012
Pytania do SIWZ
Do Zamawiającego w dniu 15.10.2012r. wpłynęły pytania do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający zgodnie z art. 38 ust 1 pkt. 3 i ust. 2 Upzp, przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami bez ujawniania źródła zapytania.
Pytanie 1:
Zamawiający – na podstawie art. 144 ust.1 ustawy – Pzp – zastrzega sobie prawo zmiany treści umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia Ina etapie podpisywania umowy lub wystąpienie, których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza poniższe zapisy w treści umowy:
-
konieczność zmiany osób, względnie pojazdów uczestniczących w wykonaniu zamówienia;
-
wystąpienie konieczności wykonania usług dodatkowych, od których zależy wykonanie przedmiotu zamówienia;
-
możliwość przedłużenia bądź skrócenia terminu wykonania zamówienia i innych terminów umownych;
-
możliwość zmiany umówionego wynagrodzenia wynikającego z porównania rozmiaru i wartości usług dodatkowych z usługami pierwotnie zamówionymi;
Odpowiedź:
Zamawiający:
a) dopuszcza konieczność zmiany osób, względnie pojazdów uczestniczących w wykonaniu zamówienia, zgodnie z zapisami §3 ppkt. 8 i 9 (Część IV - wzoru umowy SIWZ);
b) nie przewiduje konieczności wykonania usług dodatkowych, od których zależy wykonanie przedmiotu zamówienia;
c) nie przewiduje możliwości przedłużenia bądź skrócenia terminu wykonania zamówienia i innych terminów umownych;
d) nie przewiduje możliwości zmiany umówionego wynagrodzenia wynikającego z porównania rozmiaru i wartości usług dodatkowych z usługami pierwotnie zamówionymi;
Pytanie 2:
Czy Zamawiający dopuści zmianę ceny brutto w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza zmianę ceny brutto w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT.
Pytanie 3:
Czy Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w przypadku zmiany ustawowego podatku VAT?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w przypadku zmiany ustawowego podatku VAT.
Pytanie 4:
Czy Zamawiający dopuszcza zmianę podwykonawcy?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza w czasie realizacji przedmiotu zamówienia zmiany podwykonawcy, z zachowaniem formy pisemnej.
Pytanie 5:
Proszę o podanie liczby rbg zgodnie z przedmiotem zamówienia?
Odpowiedź:
Liczba rbg stanowi iloczyn liczb 365 x 24h, co daje nam łączną liczbę 8 760 rbh realizacji przedmiotu zamówienia.
Pytanie 6:
W związku z zapisem zawartym w Części III – oferta w oświadczeniu pkt.2 proszę o informację czy wizja lokalna jest obowiązkowa?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż wizja lokalna jest obowiązkowa, po wcześniejszym uzgodnieniu.