Wydanie zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego. Zwrot pojazdu usuniętego z drogi
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz.998), art 130 a.
- Uchwała Powiatu Piaseczyńskiego w sprawie ustalenia na rok 2023 wysokości opłat za usuwanie pojazdu z drogi i jego przechowywanie oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu.
Sposób załatwienia
- dokonanie opłaty za usunięcie pojazdu oraz jego przechowywanie na parkingu strzeżonym
- z potwierdzeniem dokonania opłaty należy zgłosić się do podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu (policjant, strażnik miejski, osoba dowodząca akcją ratowniczą) w celu uzyskania zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego
- z potwierdzeniem opłaty oraz zezwoleniem na odbiór pojazdu należy zgłosić się do Starostwa Powiatowego w Piasecznie - Wydział Komunikacji i Transportu, 05-500 Piaseczno, ul. Czajewicza 2/4, II piętro, pok. 21 (tel. 22 736 48 70 w. 483, a.szewczyk@piaseczno.pl),
- odbiór pojazdu z parkingu w Piasecznie, ul Elektroniczna 4.
Opłatę wnosi się w kasie Starostwa Powiatowego w Piasecznie, przy ul. Chyliczkowskiej 14 (także kartą płatniczą lub kredytową) albo na rachunek bankowy nr 62 1020 1169 0000 8002 0107 8963
Wymagane dokumenty
- dokument tożsamości,
- dokument upoważniający do używania pojazdu (od banku, leasingu),
- zezwolenie na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego wystawione przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu (policjant, strażnik miejski, osoba dowodząca akcją ratowniczą).
Opłaty
- rower lub motorower - opłata za usunięcie 140 zł; opłata za dobę przechowywania 25 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 60 zł
- hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego – opłata za usunięcie 140 zł; opłata za dobę przechowywania 25 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 60 zł
- motocykl - opłata za usunięcie 280 zł; opłata za dobę przechowywania 35 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 120 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3.5 t - opłata za usunięcie 600 zł; opłata za dobę przechowywania 50 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 300 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3.5 t do 7,5 t - opłata za usunięcie 750 zł; opłata za dobę przechowywania 65 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 460 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t - opłata za usunięcie 1060 zł; opłata za dobę przechowywania 95 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 570 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t - opłata za usunięcie 1575 zł; opłata za dobę przechowywania 170 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 750 zł
- pojazd przewożący materiały niebezpieczne - opłata za usunięcie 1915 zł; opłata za dobę przechowywania 250 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 870 zł
Opłaty za usunięcie pojazdu z drogi oraz za każdą dobę przechowywania wnosi się w kasie Starostwa (także kartą płatniczą lub kredytową) lub na konto:
Bank PKO BP
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
62 1020 1169 0000 8002 0107 8963
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Komunikacji i Transportu
05-500 Piaseczno
ul. Czajewicza 2/4
tel. 22 736 48 70 w. 483
email: a.szewczyk@piaseczno.pl
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek: 8.00 - 16.50
wtorek, środa, czwartek: 8.00 - 15.50
piątek: 8.00 - 14.50
Parking znajduje się w Piasecznie, przy ul. Elektroniczej 4.
Jednostka organizacyjna
Wydział Komunikacji i Transportu
Sposób załatwienia sprawy
- wydanie zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego,
- wydanie decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.