☰ Menu Prawe Menu ☰
Powiat Piaseczyński

Wtorek 28.06.2022

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja)

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r.,  poz. 180 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 2019 r., poz. 2377)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów

Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Czajewicza 2/4
tel. 22 736 48 82

Przyjęcia interesantów:

poniedziałek: 8.00 - 16.50
wtorek, środa, czwartek: 8.00 - 15.50
piątek: 8.00 - 14.50

Wymagane dokumenty

wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (DOCX, 32 KB)

Załączniki:

  • oświadczenie (DOCX, 28 KB) członka(ów) organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym
  • oświadczenie osoby zarządzającej transportem (DOCX, 19 KB)
  • kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem
  • dokumenty potwierdzające spełnienie wymogu posiadania zdolności finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego: dostępne środki finansowe (50.000 euro) na koncie lub majątek (własność nieruchomości) lub ostatni bilans roczny przedsiębiorstwa potwierdzony przez audytora lub osobę upoważnioną
  • dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik
  • dowód uiszczenia opłaty
  • wniosek o odstępstwo od zabezpieczenia finansowego (DOCX, 16 KB)

Wniosek o zrzeczenie się licencji (DOCX, 28 KB)

Wniosek o dokonanie zmiany w udzielonym zezwoleniu, licencji na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy/osób (DOCX, 40 KB)

Obowiązek informacyjny w sytuacji pozyskania danych od osoby której dane dotyczą RODO (DOCX, 20 KB)
 

Opłaty:

Okres ważności licencji i opłata w zł 

od 2 do 15  lat              800 zł
powyżej 15 do 30 lat    900 zł
powyżej 30 do 50 lat   1000 zł

Opłaty można dokonać w  kasie banku w Wydziale Komunikacji i Transportu lub przelać na konto:
Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Czajewicza 2/4, 05-500 Piaseczno
62 1020 1169 0000 8002 0107 8963

Opłatę skarbową za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł  (w przypadku gdy wnioskodawca nie działa osobiście) należy przelać na konto:
Urząd Miasta i Gminy w Piasecznie, ul. Kościuszki 5, 05-500 Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.)

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Obozowa 57 za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Wytworzył:
Małgorzata Borkowska
Udostępnił:
Ciechomski Marcin
(2016-10-26 12:25:42)
Ostatnio zmodyfikował:
Ciechomski Marcin
(2022-05-27 13:56:06)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki    
 
liczba odwiedzin: 3841617