Zmiana danych organizacji

Informacje dotyczące Stowarzyszeń Zwykłych
1. Stowarzyszenie zwykłe składa organowi nadzorującemu, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany. Dane podlegające zamieszczeniu:
- zmiany regulaminu działalności;
- zmiany nazwy stowarzyszenia zwykłego, celu, terenu, środków działania, sposobu reprezentowania;
- zmiany adresu siedziby;
- zmiany danych przedstawiciela / członków zarządu / członków organu kontroli wewnętrznej (imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz nr PESEL);
- informacji o posiadaniu statusu organizacji pożytku publicznego;
- informacji o przekształceniu lub rozwiązaniu stowarzyszenia zwykłego;
- imienia i nazwiska likwidatora stowarzyszenia zwykłego;
- informacji o dacie rozwiązania stowarzyszenia zwykłego (zakończenia likwidacji);
- informacji o zastosowaniu wobec stowarzyszenia zwykłego środków nadzoru.
2. Stowarzyszenie zwykłe ma obowiązek informować o zmianie adresu zamieszkania przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu oraz członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.
3. Efektem załatwienia sprawy jest wpis zmian do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

Informacje dotyczące Klubów Sportowych i Uczniowskich Klubów Sportowych
1. KS lub UKS składa organowi nadzorującemu, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany. Dane podlegające zamieszczeniu:
- zmiany regulaminu działalności;
- zmiany nazwy stowarzyszenia zwykłego, celu, terenu, środków działania, sposobu reprezentowania;
- zmiany adresu siedziby;
- zmiany danych przedstawiciela / członków zarządu / członków organu kontroli wewnętrznej (imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz nr PESEL);
- informacji o posiadaniu statusu organizacji pożytku publicznego;
- informacji o przekształceniu lub rozwiązaniu stowarzyszenia zwykłego;
- imienia i nazwiska likwidatora stowarzyszenia zwykłego;
- informacji o dacie rozwiązania stowarzyszenia zwykłego (zakończenia likwidacji);
- informacji o zastosowaniu wobec stowarzyszenia zwykłego środków nadzoru.
2. KS lub UKS ma obowiązek informować o zmianie adresu siedziby
3. Efektem załatwienia sprawy jest wpis zmian do ewidencji

Kogo dotyczy
Osoby reprezentujące stowarzyszenie zwykłe – przedstawiciel, jeżeli wniosek składa zarząd – podpisują go wszyscy jego członkowie, likwidator – w przypadku rozwiązania organizacji.

Wymagane dokumenty
Wniosek o zamieszczenie w ewidencji stowarzyszeń zwykłych zmiany danych wraz z załącznikami, dokumentami stanowiącymi podstawę zmiany danych.

Wniosek o zamieszczenie zmienionych danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych (PDF, 257 KB)

Czas realizacji
Organ nadzorujący dokonuje wpisu zmian w ewidencji stowarzyszeń zwykłych w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia zmiany danych.
Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do uzupełnienia wniosku w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis.
Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

Wytworzył:
Udostępnił:
Ciechomski Marcin
(2024-11-20 12:03:50)
Ostatnio zmodyfikował:
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki