Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę i zgłoszenia budowy
Podstawa prawna
art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Organ właściwy do rozpatrzenia sprawy – Starosta Piaseczyński
Miejsce załatwienia sprawy
Wniosek wraz z załącznikami należy składać w siedzibie organu - Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, w kancelarii starostwa lub w filii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego właściwej dla adresu planowanej inwestycji dla gmin Tarczyn, Konstancin-Jeziorna i Góra Kalwaria.
Sposób załatwienia sprawy
Wniosek jest przydzielany przez Naczelnika Wydziału do rozpatrzenia przez Inspektora Wydziału Architektoniczno-Budowlanego. W przypadku stwierdzonych braków w dokumentacji lub nieprawidłowości Inspektor występuje do wnioskodawcy o uzupełnienie dokumentacji. Znacznie usprawni postępowanie podanie na wniosku telefonu kontaktowego.
Wymagane dokumenty
Uwaga: Organ w celu ułatwienia procedowania obok druków zatwierdzonych rozporządzeniem przygotował uzupełnienie (druki ARB), w celu skrócenia procedury.
W przypadku pozwolenia na budowę:
- wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę Druk PB-9 z uzupełnieniem ARB (DOC, 41 KB)
- druk uzupełnienia odnośnie kolejnego inwestora Druk ARB-U (DOC, 42 KB)
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane Druk PB-5 wraz z uzupełnieniem (DOC, 44 KB)
- kserokopia decyzji o pozwoleniu na budowę,
- zgoda poprzedniego Inwestora na przeniesienie decyzji na wnioskującego,
- oświadczenie wnioskującego o przejęciu wszelkich warunków zawartych w tej decyzji,
- w razie, gdy pozwolenie na budowę jest starsze niż 3 lata, należy do wglądu przedłożyć dziennik budowy,
- w przypadku braku zgody poprzedniego inwestora, dokument potwierdzający nabycie nieruchomości przez wnioskodawcę od dotychczasowego inwestora, po wydaniu decyzji pozwolenia na budowę.
W przypadku zgłoszenia:
- wniosek o przeniesienie zgłoszenia Druk PB-11 z uzupełnieniem ARB (DOC, 51 KB)
- druk uzupełnienia odnośnie kolejnego inwestora Druk ARB-U (DOC, 42 KB)
- oświadczenie wnioskodawcy o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane Druk PB-5 wraz z uzupełnieniem (DOC, 40 KB)
- zgoda poprzedniego inwestora na przeniesienie praw do zgłoszenia na wnioskodawcę,
- oświadczenie wnioskującego o przejęciu wszystkich praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia.
Opłaty
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- opłata skarbowa od przeniesienia decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby - 90 zł (opłacie nie podlega przeniesienie pozwolenia na budowę budynku/budynków mieszkalnych)
Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest burmistrz.
Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.)
Zwalnia się z opłaty skarbowej decyzje:
1. wydawane na skutek podań wnoszonych w sprawach budowy lub odbudowy obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych,
2. budynków szkolnych oraz budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne. Ponadto nie podlegają opłacie skarbowej zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego i zdrowia, a także wydawane dla jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego.
Czas załatwienia sprawy
Bez zbędnej zwłoki, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszeń postępowania oraz okresów spóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.
Dodatkowe informacje
Inwestor może zasięgnąć informacji o stanie zaawansowania prac nad wydaniem decyzji u Inspektora prowadzącego sprawę osobiście lub telefonicznie. Inspektora prowadzącego sprawę wskaże pracownik w kancelarii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego.