Rozpatrywanie wniosków o wyrażenie zgody na przeprowadzenie przez nieruchomości Powiatu sieci uzbrojenia terenu, ustanawianie służebności
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1899)
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Gospodarowania Mieniem
Starostwo Powiatowe
ul. Chyliczkowska 14
05-500 Piaseczno
Sposób załatwienia sprawy
Akt notarialny, Umowa lub odpowiedź w formie pisma.
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wyrażenie zgody na przeprowadzenie przez nieruchomości Powiatu Piaseczyńskiego sieci uzbrojenia terenu. We wniosku należy szczegółowo określić, przez które nieruchomości będzie prowadzona inwestycja, podając numery działek ewidencyjnych i numery obrębów.
2. Odbitka z mapy zasadniczej z wkreśloną lokalizacją planowanej inwestycji oraz granicami wnioskowanego terenu, dokładną powierzchnię niezbędną do ustanowienia służebności . Odbitkę z mapy można uzyskać w Wydziale Geodezji i Katastru Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Czajewicza 20.
3. Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego w przypadku wniosku złożonego przez osobę prawną, wydany nie wcześniej niż 3 miesiące przez datą złożenia wniosku.
4. Pełnomocnictwo w przypadku złożenia wniosku przez inwestora
Opłaty
Brak
Czas załatwienia sprawy
Do 3 miesięcy od daty otrzymania wniosku przez organ właściwy do jej rozpatrzenia.
Tryb odwoławczy
Brak
Dodatkowe informacje
W toku postępowania organ właściwy do rozpatrzenia wniosku może zażądać od wnioskodawcy dodatkowych dokumentów, wynikających ze specyfiki inwestycji. Organ może również zastrzec wykonanie inwestycji w sposób umożliwiający podłączenie do sieci obiektu będącego własnością Powiatu Piaseczyńskiego.
Wszystkie załączniki powinny zostać złożone w oryginale bądź poświadczone za zgodność z oryginałem.