Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 07.04.1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. 2020 poz. 2261)
- ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2022 poz. 2142)
Miejsce załatwienia sprawy
Starostwo Powiatowe
ul. Chyliczkowska 14
05-500 Piaseczno,
Biuro Promocji
tel. 22 756 62 54 wew. 191
Godziny pracy: poniedziałek – piątek - 8.00 - 16.00
Wymagane dokumenty:
- wniosek o rejestrację stowarzyszenia ( wniosek do pobrania)
- protokół z zebrania założycielskiego wraz z podjętymi uchwałami (w szczególności dot. przyjęcia regulaminu działalności, wyboru władz stowarzyszenia oraz siedziby stowarzyszenia),
- regulamin działalności stowarzyszenia podpisany przez członków założycieli na każdej z jego stron, określający: cel, teren i środki działania, adres siedziby stowarzyszenia zwykłego,
- listę założycieli stowarzyszenia zwykłego (co najmniej trzy pełnoletnie osoby) zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli,
- imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
- imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.
Opłaty
Zaświadczenie potwierdzające wpis do ewidencji – 17 zł
Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.)
Czas załatwienia sprawy
7 dni
Dodatkowe informacje
Konieczność osobistego odebrania zaświadczenia o działalności stowarzyszenia zwykłego przez przedstawiciela, członka zarządu lub osobę upoważnioną.