Zezwolenie na sprowadzenie zwłok lub szczątków z obcego państwa

1. Miejsce załatwienia sprawy

Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
tel. 22 756 62 54 w. 249

2. Sposób załatwienia sprawy

Wydanie decyzji.

3. Wniosek

Wniosek składa się do Starosty Piaseczyńskiego w przypadku, gdy zwłoki lub szczątki będą pochowane na cmentarzu znajdującym się na terenie powiatu piaseczyńskiego.

Wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok (DOCX, 46 KB)

4. Wymagane dokumenty

1. wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok. W przypadku nieokreślenia przyczyny zgonu w akcie zgonu lub innym dokumencie urzędowym stwierdzającym zgon, do wniosku należy dołączyć dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej,
2. akt zgonu przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego,
3. zaświadczenie z cmentarza o możliwości pochówku.

5. Opłaty

Wydanie zezwolenia – zwolnione z opłat skarbowych.

Opłata za Pełnomocnictwo w kwocie 17 zł
numer rachunku Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno 05 1240 6973 1111 0010 8670 6226

6. Czas załatwienia sprawy

Trzy dni robocze.

7. Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich.  

 

Wytworzył:
Mariola Murakowska
Udostępnił:
Ciechomski Marcin
(2006-12-21 12:48:31)
Ostatnio zmodyfikował:
Ciechomski Marcin
(2025-02-14 10:27:45)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki