Zezwolenie na sprowadzenie zwłok lub szczątków z obcego państwa
1. Miejsce załatwienia sprawy
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
tel. 22 756 62 54 w. 249
2. Sposób załatwienia sprawy
Wydanie decyzji.
3. Wniosek
Wniosek składa się do Starosty Piaseczyńskiego w przypadku, gdy zwłoki lub szczątki będą pochowane na cmentarzu znajdującym się na terenie powiatu piaseczyńskiego.
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok (DOCX, 46 KB)
4. Wymagane dokumenty
1. wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok. W przypadku nieokreślenia przyczyny zgonu w akcie zgonu lub innym dokumencie urzędowym stwierdzającym zgon, do wniosku należy dołączyć dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej,
2. akt zgonu przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego,
3. zaświadczenie z cmentarza o możliwości pochówku.
5. Opłaty
Wydanie zezwolenia – zwolnione z opłat skarbowych.
Opłata za Pełnomocnictwo w kwocie 17 zł
numer rachunku Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno 05 1240 6973 1111 0010 8670 6226
6. Czas załatwienia sprawy
Trzy dni robocze.
7. Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich.