Zawiadomienie o zbyciu/nabyciu pojazdu zarejestrowanego
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz.2096).
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz.1990).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 1000).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2355).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1088).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397).
WYMAGANE DOKUMENTY:
- zawiadomienie o zbyciu/nabyciu pojazdu (DOC, 39 KB)
- jeżeli wniosek składa osoba upoważniona: upoważnienie (PDF, 202 KB) lub pełnomocnictwo notarialne,
- dowód osobisty (do wglądu),
- kopia dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie/nabycie pojazdu.
OPŁATY:
Brak
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Czajewicza 2/4
Dział Rejestracji Postępowania Administracyjne
II piętro, pokój 22
tel. 22 736 48 75
Zgłoszenia zbycia i nabycia pojazdów można dokonać mailem bez konieczności wizyty w urzędzie: zbyciainabycia@piaseczno.pl
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek: 8.00 - 16.50
wtorek, środa, czwartek: 8.00 - 15.50
piątek: 8.00 - 14.50
TERMIN ZAŁATWIENIA:
Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeksu postępowania administracyjnego (Tekst jednolity, Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA:
Wydział Komunikacji i Transportu
SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Czynność nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak
UWAGI:
Brak